niniek |
Wysłany: Pon 21:09, 16 Lip 2012 Temat postu: Problemy ze zwrotem - kamera GOCLEVER |
|
Ja również mam negatywne doświadczenia z firmą MonsterPC.
Zakupiłem u nich kamerkę GoClever DVR HD na portalu Allegro.
Produkt fatalnej jakości, typowa chińska tandeta, pomijając że specyfikacja urządzenia jest bzdurna bo HD to rozdzielczość interpolowana a rzeczywista to tylko 640x480 kamera miała jakiś problem z ekspozycją bo obraz albo był za ciemny albo prześwietlony. Kilka godzin jeździłem z kamerką, nie zarejestrowałem ani jednego dobrego filmu. Uznałem to za jakiś problem albo właściwość sprzętu o bardzo kiepskiej jakości i postanowiłem zwrócić. Odesławszy sprzęt w terminie oczekiwałem zwrotu gotówki.
Sprzedawca odmówił zwrotu pieniędzy, z braku sensownych argumentów z jego strony stanęło na tym że "nie bo nie". Zaproponował naprawę gwarancyjną ale ja nie byłem i nie jestem zainteresowany naprawianiem tego sprzętu, zgodnie z prawem obowiązującym w tym kraju chcę zwrócić sprzęt i odzyskać pieniądze.
Przy okazji zaliczyłem negatywa na Allegro a sprzedawca ma i kamerkę i moje pieniądze.
Poniżej log ze sporu na Allegro jaki przeprowadziłem ze sprzedawcą:
Historia sporu (1085320)
Nadawca Wiadomość Załączniki
niniekkr (14) 2012-07-10 15:46:13
Sprzęt bardzo niskiej jakości, być może niesprawny lub całkowicie poza zakresem mojej akceptacji. Sprzęt odesłałem do sprzedawcy ale ten odmawia zwrotu gotówki i proponuje naprawę gwarancyjną którą ja nie jestem zainteresowany. Oczekuję zwrotu pieniędzy.
Brak
monsterPC (106003) 2012-07-10 15:54:13
Na początku proszę zapoznać się z regulaminem serwisu allegro.pl, jak wynika z Pana wypowiedzi nie wie Pan nawet do kogo kierowana jest powyższa wiadomość. Warunki odstąpienia od zawartej umowy określa ustaw z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, jeśli żąda Pan odstąpienia od zawartej umowy to proszę zapoznać się chociaż z treścią ustawy, nie spełnia Pan warunków, zwrot nie może zostać przyjęty.
Brak
niniekkr (14) 2012-07-10 16:01:34
Zgodnie z przedmiotową ustawą na którą powołałem się w piśmie do sprzedawcy odstąpiłem od umowy zakupu sprzętu i w wymaganym czasie zwróciłem sprzęt do sprzedawcy. Jako że nie jestem ekspertem nie jestem w stanie stwierdzić czy obraz z kamery jest prawidłowy czy nie ale jednoznacznie stwierdzam, że nie spełnia on moich oczekiwań w żadnym stopniu i dlatego zwracam sprzęt. Sprzedawca konsekwentnie odmawia skorzystania mi z tego prawa na co ja się nie zgadzam.
Brak
niniekkr (14) 2012-07-10 16:39:00
Zechce Pan wyjaśnić jakich warunków nie spełniam do odstąpienia od umowy w myśl ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny?
Brak
monsterPC (106003) 2012-07-10 17:45:30
1. produkt jest używany, 2. zgodnie z korespondencją mailową produkt jest niesprawny, warunek zwrotu produkty w stanie niezmienionym nie został spełniony, moje stanowisko w tej kwestii pozostaje bez zmian
Brak
niniekkr (14) 2012-07-11 10:21:36
Ad1. Produkt nie był używany, był uruchomiony i przetestowany w granicach zwykłego zarządu o którym jest mowa w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów. Bez uruchomienia sprzętu nie jestem w stanie stwierdzić czy spełnia ono moje oczekiwania czy też nie. Zaznaczam, że uruchomienie tego konkretnego urządzenia nie zostawia żadnych trwałych śladów, nie aktywuje żadnej licencji oprogramowania i nie ma żadnych innych skutków mających wpływ na późniejsze użytkowanie. W takim przypadku sprzedawca nie może odmówić kupującemu prawa do odstąpienia od umowy. -------------------------------- ad 2. Produkt jest w stanie niezmienionym, w takim jakim go otrzymałem. Zwracałem uwagę na to, że przedmiotową kamerą nie udało mi się zarejestrować ani jednego filmu o satysfakcjonującej jakości. Przedstawiony film był efektem testowania kamery. Nie jestem w stanie rozstrzygnąć czy ten zapis obrazu to efekt awarii czy też normalne działanie tego sprzętu. Pewne jest to, że takie działanie tego sprzętu nie satysfakcjonuje mnie i dlatego żądam odstąpienia od umowy sprzedaży. moje stanowisko w tej sprawie pozostaje bez mian, oczekuję na zwrot gotówki.
Brak
monsterPC (106003) 2012-07-11 10:52:33
Może to Pan nazywać testowaniem, nie ma to znaczenia, używanie produktu wyklucza jego zwrot, co więcej nie ma możliwości na chwilę obecną określenia czy do uszkodzenia doszło przez Pana użytkowanie, lub jaka jest ewentualnie inna przyczyna usterki. Zwrot nie jest możliwy.
Brak
niniekkr (14) 2012-07-12 18:18:13
Uważam, że jest Pan w błędzie. Ma znaczenie i to zasadnicze gdyż Art. 7 ustawy O ochronie niektórych praw konsumentów przewiduje że: "... [towar] ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty." Po pierwsze uruchomienie sprzętu jakiego dokonałem zawiera się w granicach "zwykłego zarządu" a po drugie zwróciłem go Panu w stanie niezmienionym gdyż to uruchomienie (lub testowanie lub sprawdzenie w zależności od nazewnictwa) nie ma żadnych konsekwencji w późniejszym użytkowaniu sprzętu. W związku z tym spełniłem oba warunki ustawy. Jest Pan zobowiązany do zaakceptowania zwrotu sprzętu i do zwrócenia gotówki. Ponadto jak się dowiadujemy z ustawy w związku z dokonaną przedpłatą należy mi się zwrot kosztów powiększony o odsetki ustawowe naliczane od dnia 26.06.2012. Oświadczam, że nie zmieniłem swojego stanowiska w przedmiotowej sprawie i nadal oczekuję na dokonanie zwrotu pieniędzy.
Brak
monsterPC (106003) 2012-07-12 19:08:45
Moje stanowisko pozostaje bez zmian i jest w tej kwestii ostateczne, dalszą dyskusję uważam za bezcelową.
Brak
niniekkr (14) 2012-07-12 19:41:57
Skoro takie jest Pana stanowisko i konsekwentnie odmawia Pan wywiązania się ze swoich obowiązków zmuszony jestem podjąć inne możliwe środki prawne w celu wyegzekwowania swoich praw. |
|